ЗМІ з'ясували причини рішення компанії : Airbus переносить запуск проєкту літака з водневим двигуном

Авіакомпанія Airbus скоротила свій амбітний проєкт «зеленого» літака на водневій тязі, відтермінувавши вихід першого пасажирського авіалайнера з водневим двигуном. Тепер його планують впровадити до середини 2040-х років, скоротивши бюджет на 25%.

Як інформує MSN, п’ять років тому Airbus пообіцяли запустити в експлуатацію до 2035 року літак на водневій тязі з пасажиромісткістю до 200 осіб і дальністю польоту до 3704 км. Та після інвестицій понад 1,7 млрд дол і зіткнення з низкою технічних перешкод навесні цього року керівники Airbus дійшли висновку, що ціль 2035 року вже недосяжна.

Компанія відмовилася від ідеї заправляти в турбіни модифікованих двигунів рідкий водень. Замість цього Airbus зосередиться на водневих паливних елементах, які використовують хімічну реакцію для виробництва енергії для електродвигуна. Вони вироблятимуть лише водяну пару, але вимагатимуть радикальнішого перепроєктування планера і силової установки. Тож компанія тепер планує створити менший літак місткістю близько 100 пасажирів із дальністю польоту 1852 км.

За словами інсайдерів, це відсуне перші поставки на середину 2040‑х років.

«Водень залишається нашою метою. Та щоб досягти її, нам доведеться адаптуватися до реальності», - заявив керівник підрозділу перспективних програм Airbus Брюно Фішефьо.

Для Airbus перегляд також є реакцією на повільний розвиток водневої інфраструктури, відкриті питання щодо зберігання рідкого водню за -253 °C і значну вагу необхідних паливних баків та елементів.

На старті проєкту в кінці 2020 року Airbus залучив до випробувань водневої технології «пілотні» авіакомпанії (Delta та Air New Zealand) і понад 200 аеропортів. Проте скепсис з боку виробників двигунів та авіаперевізників посилювався, бо воднева тяга перебувала на ранній стадії розвитку.

Ставка Airbus на водень була тісно пов’язана з держпідтримкою Франції: як умова 15 млрд євро допомоги аерокосмічній галузі у 2020‑му, компанія зобов’язалася розробити «зелені» літаки до середини 2030‑х. Вивчення водню дало доступ до додаткового «зеленого» фінансування з державних та приватних джерел, та сприяло залученню інженерів у час, коли екологічні питання перебували в центрі уваги.

Втім, перегляд строків і масштабів програми Airbus позначає суттєву переоцінку амбіцій щодо водневої авіації, відкриваючи шлях для інших технологій - зокрема сталого авіаційного палива чи гібридних електромоторів.

  • Нагадаємо, раніше китайські компанії Huawei та China Unicom спільно запустили перший у світі широкосмуговий зв'язок 10G у Сюнані, швидкість якого при вимірюванні перевищила 9800 Мбіт/с.
  • Водночас в OpenAI заявили, що через ввічливі формулювання користувачів у запитах до штучного інтелекту їхня компанія втрачає мільйони доларів, але вони зовсім не проти цього.
  • Інформує blik.ua