В суботу в Запоріжжі відкрили новий міст, який з`єднує острів Хортиця з лівим берегом міста.
Споруда, довжиною 270 метрів, із 48-ми вантами, – найзначуща частина проєкту легендарних мостових переходів, які будують більш ніж 17 років. Запорізький міст вважається знаменитим українським довгобудом; у свій час його називали «символом корупції», «недбалості влади», «невдалим піаром» тощо.
Факт, що цей міст конче потрібен містянам, тому що мости Преображенського, побудовані після Другої Світової війни, вичерпали свій термін експлуатації ще наприкінці минулого століття. До того ж, їх пропускна здатність вже давно не задовольняє потребам великого міста.
Нові мости почали будувати у 2004 році. Проєкт будівництва було розроблено на основі концепції розвитку міста від 1997 року. У 2004 році поставили першу опору. Тоді вартість будівництва заявлялася близько 2 млрд. грн.
У 2014 році, через брак коштів, мости законсервували. Тоді вартість проєкту оцінювалась трішки більше, ніж у 6,5 млрд грн. У 2019 році, після оновлення проєкту, у запоріжців з`явилась надія отримати нові мости. Наступного році, після аукціону Prozorro стало відомо, що запорізькій міст буде будувати турецька компанія «Onur Group».
У грудні 2020 року відкрили перший міст через старе русло Дніпра – з правого берега на острів Хортиця. Тоді на відкритті буд присутній президент Володимир Зеленський. Президент також відвідав урочисту подію відкриття другого мосту.
Напередодні вантовий міст протестували, запустивши на нього 30 вантажівок, кожна з яких вагою по 32 тони. Випробування на міцність пройшли успішно.
Загалом проєкт автомобільної магістралі складається з шести транспортних розв’язок, у складі яких 27 штучних споруд. Загальна вартість проєкту – близько 12 млрд грн.