Про виклики STEM-освіти велася мова на семінарі-практикумі для вчителів природничих дисциплін 01.02.2021 року, який підготували керівники предметної методичної комісії Лазаренко Л.В. та Мормуль А.Л. у партнерстві з педагогами Гімназії № 2 м. Приморськ (Дмитренко О.О.) та Спеціалізованої школи № 1 м. Приморська з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів (Ткаченко О.В. і Панченко Н.В.).
Учитель географії Гімназії № 2 м. Приморськ Олександр Дмитренко розкрив питання «Формування культурологічної компетентності учнів на уроках географії в контексті STEM-освіти». Педагог довів на практиці, що діти, які навчаються за цією системою, мають більше можливостей, ніж ті, які здобувають освіту за традиційною системою. Олександр Олександрович ознайомив присутніх із власним педагогічним досвідом, застосував прийоми розвитку аналітичного мислення, залучивши до цього всіх запрошених. На думку Дмитренка О.О., культурологічний підхід в освіті передбачає формування особистості, яка володіє основами як наукової, так і художньо-естетичної та соціальної культури. Тому і використовує педагог на уроках географії твори художньої літератури, художньо-мистецькі композиції, уривки із художніх фільмів, музичні композиції, картини, фотографії. Запросив учитель своїх учнів 9 класу, що пишуть вірші про різні пори року, за якими склав кілька ситуативних завдань.
Педагоги Спеціалізованої школи № 1 м. Приморська з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів Олена Ткаченко О.В. і Наталія Панченко поділилися досвідом проведення інженерного тижня у своєму закладі, який проводиться у них уже другий рік поспіль. Вони продемонстрували фрагменти відео та світлини, на яких учні із задоволенням виконували різноманітні завдання з хімії та фізики. Школярі набули цінного досвіду щодо впровадження нестандартних ідей на практиці з підручних матеріалів.
Усім гостям семінару-практикуму, які були поділені на команди з чотирьох осіб, також було запропоновано побудувати башту із паперових горняток, не торкаючись їх руками, а використовуючи тільки конструкцію з гумки та мотузок. Після цього заміряли кожну башту від основи до найвищої точки й визначили щасливих переможців. Це було настільки захоплююче, що присутні не помітили, як пробіг час.
Подібні завдання зацікавлюють не тільки дітей, а й дорослих, розвивають командні навички, цілеспрямованість, критичне мислення та просто підіймають настрій на цілий день.
Інформує www.facebook.com