Приморська поліція закликає до пильності і попереджає про розповсюджені схеми аферистів

Пресс служба Приморського відділення поліції надали  редакції сайту 06137 інформацію -  попередження  громадянам Приморської громади про заходи які надають змогу вберегтися від шахрайських махінацій.

Т.в.о. начальника відділення поліції №2 Бердянського районного відділу поліції  ГУНП в Запорізькій області майор поліції Сергій Попов, незважаючи на систематичні попередження правоохоронців про різні схеми шахрайств, довірливі громадяни продовжують довіряти незнайомцям та віддавати свої заощадження аферистам.

Шановні громадяни, співробітники відділення поліції №2 Бердянського районного відділу поліції  ГУНП в Запорізькій області в черговий раз звертаються до Вас із проханням бути обережними, перевіряти отриману інформацію та не довіряти незнайомцям.

Поліцейські нагадують громадянам про найпоширеніші схеми  «телефонних» шахрайств. Розкажіть ці правила своїм літнім родичам та близьким! 

Шахрайства з банківськими картками

На телефон поступає дзвінок. Співрозмовник називається співробітником одного з банків. Він розповідає про нібито ідентифікацію власників картки, перереєстрацію картки, , підвищення ступеня захисту, блокування картки, унеможливлення зарахування грошей тощо. Громадяни надають повну інформацію по картковому рахунку та конфіденційну інформацію. В результаті з картки зникають гроші.

Поліцейські звертаються до громадян із проханням бути обачними та пам’ятати наступні правила:

- якщо вам телефонують нібито працівники банку з проханням надати конфіденційну інформацію, або здійснити якісь маніпуляції через  банкомат – перед вами шахрай. Запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;

- банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вхідному дзвінку - тільки якщо ви самі телефонуєте в банк;

- ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди які надходять смс-повідомленням;

- якщо ви підозрюєте, що відомості картки потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк, необхідно написати заяву в поліцію.

Сумнозвісна схема «Ваш родич потрапив у біду»

Як правило, на телефон жертви надходить дзвінок, яким повідомляється про те, що близька людина абонента потрапила у біду, або затримана поліцією за правопорушення. Можуть називатися різні причини на кшталт: потрапив у лікарню, скоїв ДТП, побив людину, наркотики, тощо. І для вирішення питання потрібні гроші. Потерпілі, не перевіряючи отриману інформацію, віддають свої заощадження, однак лише потім вони дізнаються, що ніяких неприємностей у родича не було.

Співробітники відділення поліції №2 Бердянського районного відділу поліції  ГУНП в Запорізькій області в черговий раз нагадують: зверніть увагу своїх літніх родичів на необхідність бути обережними та інформуйте їх про випадки протиправних дій! Переконайте їх не діяти на емоціях. Наголошуйте на необхідності перевіряти будь-яку інформацію.

Якщо на ваш телефон надійшов подібний дзвінок, необхідно негайно зв’язатись з родичем або з тими людьми, які можуть бути поруч із ним та перевірити отриману по телефону інформацію. Якщо телефон родича вимкнений, не панікуйте, наберіть «102» та перевірте дані про нібито проблеми з законом у ваших рідних.

Якщо вам телефонують і називаючись родичем повідомляють про халепу, задайте питання, відповідь на яке може знати лише реальна особа.

Правоохоронці попереджають: якщо ви намагаєтеся виручити своїх близьких за допомогою хабара, то самі стаєте винними у злочині, передбаченому ст.369 (пропозиція або надання неправомірної вигоди службовій особі) Кримінального кодексу України. Запам’ятайте: поліцейський ніколи не буде дзвонити та вимагати хабар!

Інтернет-шахрайства

Зазвичай, це відбувається так: людина спочатку шукає в магазинах якусь річ, яку бажає придбати, а коли знаходить потрібну, ціна для неї видається завеликою і тому для її отримання вона звертається вже в мережу Інтернет, де намагається також знайти пропозицію, за якою можна придбати дану річ за більш доступною ціною. Але цими перевагами також змогли в повній мірі скористатися і злочинці, які для того, щоб вводити в оману та заволодівати статками добропорядних громадян, створюють сайти на яких можуть пропонувати придбати речі, що на даний час користуються попитом серед інтернет-користувачів, але не маючи їх в наявності взагалі та нібито надаючи їх за дуже низькими цінами. Низькою ціною товару зловмисники намагаються зацікавити довірливих громадян, щоб вони змогли потрапити у їхні тенета.

Наприклад: пропонувати покупцеві перерахувати кошти за покупку до отримання товару, чи просити назвати персональні данні по картковому рахунку, які є конфіденційними накшталт пароля чи пін-кода або за вказаною ціною надають інший товар, який є нижчий за собівартістю, чи є не придатним для використання. 

Отже в цій справі не потрібно приймати швидких не обдуманих рішень та користуватись послугами лише перевірених торгівельних мереж. Пам’ятайте: надмірна довірливість – Ваш найперший ворог, який працює на руку шахраям. У багатьох випадках значних втрат могло б і не бути, якби самі потерпілі проявили хоча б трішки обережності. 

Якщо Ви стали жертвою шахрайства чи Вам стали відомі факти вчинення таких дій, звертайтеся до відділення поліції №2 Бердянського районного відділу поліції  ГУНП в Запорізькій області за тел.: 102 або (06137) 7-39-20 чи за  адресою м. Приморськ, вул.. Центральна, б. 39 для відповідного реагування.

З повагою 

Т.в.о. начальника Сергій ПОПОВ